Check of je in jouw gemeente weer een pakket kunt aanvragen

Beste ,

Geweldig dat je graag samen met ons (aanstaande) ouders een steuntje in de rug geeft! Met deze e-mail informeren we hulpverleners en andere betrokkenen over het aanvragen van babystartpakketten bij Stichting Babyspullen.

Met pijn in ons hart hebben we vorig jaar moeten besluiten om alleen nog pakketten te verstrekken in gemeenten waar wij een samenwerking mee hebben. De toegenomen vraag en de stijgende kosten hebben tot deze moeilijke beslissing geleid. Als geen ander realiseren wij ons dat baby’s die in Nederland worden geboren in een bestaansonzekere situatie, hierdoor de kans op een eerlijke start wordt ontnomen.

Het goede nieuws is dat inmiddels meer dan 100 gemeenten partner van Stichting Babyspullen zijn geworden! Kijk hier of jouw gemeente ook partner is.

• Is jouw gemeente al partner van ons? Dan kun je weer babystartpakketten aanvragen voor (aanstaande) ouders die het nodig hebben.

• Is jouw gemeente nog geen partner? Dan waarderen we het heel erg als je contact opneemt met jouw gemeente om te helpen dit voor elkaar te krijgen.

Babystartpakket 1 en 2

Wist je dat je twee soorten pakketten bij ons kunt aanvragen? Het eerste pakket bevat kleding tot maat 74, het tweede pakket bevat kleding tot maat 92/98. Als de baby van jouw cliënt geboren is, kun je het tweede pakket aanvragen. Zo ontzorgen we ouders tot ongeveer het tweede levensjaar van hun kindje.

Wij zijn benieuwd!

Waarschijnlijk heb je één of meerdere pakketten bij ons aangevraagd. We zijn erg benieuwd naar jouw feedback, of die van de ontvanger. We horen de positieve punten én de verbeterpunten graag. Feedback doorgeven kan via de onderstaande knop:

Deel je feedback met ons

Verzendkosten

Wist je dat wij geen verzendkosten rekenen voor het babystartpakket? Als je een pakket bij ons aanvraagt dekt de gemeente een deel van de directe kosten van het pakket. Zowel de hulpverlenende instantie als de ouders hoeven hiervoor geen enkele financiële bijdrage te leveren.

Het komt helaas soms voor dat wij pakketten teruggestuurd krijgen, omdat de adresgegevens van de ontvanger onjuist zijn. Het is dus van groot belang om hier extra op te letten bij het aanvragen van een pakket.

Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via info@stichtingbabyspullen.nl of via 072-7370263.

Met vriendelijke groet,

Mary Kearney