#Missie538

#Missie538

Vandaag, vrijdag 17 december, gaan de DJ’s van Radio 538 voor een week lang de strijd aan voor twaalf goede doelen. En wij zijn er één van! We kunnen niet wachten om nog meer lieve baby’s te kunnen voorzien van een heel fijn kerstcadeau; het winterpakket van Stichting Babyspullen

Niks missen tijdens de actieweek? Volg ons dan via
@stichtingbabyspullen.

Voor wie doen we het?

Saskia is moeder van een tienerdochter en -zoon en heeft een dochter van viereneenhalf met haar huidige vriend. Vijf jaar geleden maakte ze dankbaar gebruik van een babystartpakket.

“Je denkt dat je alles voor elkaar hebt. En dan is ineens je huis weg, en je baan weg. Dan sta je er alleen voor.” Saskia viel in een zwart gat toen, door haar scheiding, hun huis moest worden verkocht. Daarbij kwam dat ze precies op dat moment ook nog werd wegbezuinigd op haar werk. Dit ondanks dat ze hier al zestien jaar een trouwe werknemer was.

Ze belandde op de zolder van haar moeder met twee jonge kinderen. “De daklozenopvang was het enige alternatief als ik niet snel een huis vond. Maar dat wilde ik koste wat kost voorkomen. Met twee jonge kinderen is dat geen optie.”
Ze raakte zwanger van haar nieuwe vriend. “Daardoor kregen we gelukkig voorrang op een huis. En konden we ons nieuwe gezin een eigen plekje geven” Tijdens de zoektocht naar een nieuwe baan stuitte Saskia op een vacature voor vrijwilligerswerk op het sorteercentrum van Stichting Babyspullen. Ze twijfelde niet en ging direct aan de slag. Zo wist ze op het moment dat ze zwanger raakte van haar jongste, dat een babystartpakket haar enorm zou kunnen helpen.
“Ik heb de verloskundige gevraagd me aan te melden. De babystartpakketten gaan naar minima-gezinnen en door deze regeling, zorgt de stichting ervoor dat de pakketten ook daadwerkelijk terecht komen bij de gezinnen die het het hardst nodig hebben.” En Saskia had het op dat moment hard nodig. De scheiding, het verlies van haar baan en haar partner in de schuldsanering, maakte het financieel een erg lastige periode. “Een startpakket is dan een hele fijne basis. Dan hoef je je daar geen zorgen om te maken. Mijn dochter is inmiddels viereneenhalf en speelt nog steeds met speelgoed uit de tweede box. Ook het servies gebruiken we nog dagelijks. Marjolijn (oprichter van Stichting Babyspullen red.) zegt altijd dat ze ouders die de box ontvangen een wauw-effect wil geven. Nou dat had ik zeker toen ik onze box opende.” Toen haar dochter uit de kleding gegroeid was, doneerde ze de nog bruikbare kleding terug aan de stichting. Zo kan de kleding nog een keer een kindje een goede start geven.

Inmiddels kan Saskia met trots zeggen dat ze weer een vast contract heeft, evenals haar partner. Ze wonen met zijn vijven nog steeds in hetzelfde huis waar de jongste geboren is. Zes jaar geleden dacht ze haar schaapjes op het droge te hebben, maar kreeg toen een enorme tegenvaller te verwerken. Daar heeft ze zichzelf met veel vindingrijkheid en creativiteit doorheen weten te slaan. Stichting Babyspullen is blij daar een beetje aan te hebben kunnen bijdragen.

Help moeders zoals Saskia, doe ook mee!

Start een eigen actie, doneer een geldbedrag voor een winterpakket via Missie 538.

Samen helpen we 1600 baby’s de winter door!

Dank je wel voor je steun!

Marjolijn Hermus
    Oprichter Stichting Babyspullen
    Namens Team Stichting Babyspullen

Ps. Heb jij een leuke actie? Stuur jouw foto's en filmpjes naar info@stichtingbabyspullen.nl