In deze nieuwsbrief staan we stil bij het aangekondigde afscheid van Marjolijn Hermus en de doneeractie die wij georganiseerd hebben in het kader van Wereld Armoededag

Afscheid Marjolijn Hermus
Op 23 augustus j.l. heeft Marjolijn Hermus bekend gemaakt afscheid te gaan nemen van Stichting Babyspullen. Ruim tien jaar stond haar leven in het teken van de stichting en heeft zij zich met ziel en zaligheid gestort op het neerzetten van een mooie organisatie.

"Nu is het tijd geworden om voor mezelf te kiezen en mijn horizon te verbreden. Ik ben dankbaar voor ontelbaar veel mooie momenten die ik met Stichting Babyspullen heb mogen beleven en ongelofelijk trots op wat we met elkaar hebben neergezet", aldus Marjolijn Hermus.

Het is voor Marjolijn een ‘natuurlijk moment’ om te stoppen: de stichting bestaat op 12 maart 2021 namelijk tien jaar. Per 1 januari 2022 zal zij haar functie als directeur neerleggen op na 12 maart treedt Marjolijn ook echt uit dienst.

Help mee en doneer een Tikkie!
Nog steeds leven vandaag de dag in Nederland 1 op de 13 kinderen in armoede. Op 17 oktober is het Wereld Armoede Dag en in aanloop naar deze dag willen wij zoveel mogelijk geld inzamelen om zoveel mogelijk gezinnen te kunnen helpen die dat nodig hebben.

Wij vinden dat ieder kindje heeft recht op een goede start. Jij ook? Help ons dan mee en doneer (eenmalig) een Tikkie aan Stichting Babyspullen. Zo kunnen wij een babystartpakket vullen met alle benodigdheden om nog meer kinderen (en hun ouders) die goede start te geven!

Stichting Babyspullen: samen bouwen aan de toekomst

Stichting Babyspullen is in de afgelopen jaren hard gegroeid. Jaarlijks helpen we duizenden gezinnen met een babystartpakket. Om te zorgen dat we dit in de toekomst op een goede en gezonde manier kunnen blijven doen, is dit jaar het project ‘Samen bouwen aan de toekomst’ gestart.

Met dit project willen we er aan de ene kant voor zorgen dat we de werkzaamheden binnen de stichting zo slim mogelijk organiseren en aan de andere kant dat we voldoende geld en spullen binnenhalen om zoveel mogelijk kinderen een goede start te geven met een babystartpakket.

Concreet betekent dit dat er op allerlei gebieden gewerkt wordt aan het versterken van de organisatie. We richten het proces van inzamelen tot pakketten maken nog slimmer in, we zorgen dat we beter inzicht hebben in onze voorraden, we gaan actiever aan de slag met het werven van fondsen en het samenwerken met bedrijven, we richten de organisatie zo in dat alle taken goed verdeeld zijn en aansluiten bij de interesses en talenten van onze vrijwilligers enzovoort, enzovoort.

Kortom, er gebeurt veel achter de schermen bij Stichting Babyspullen! Samen bouwen we aan de toekomst van de stichting. Wil je meer weten over het project, dan kun je altijd een mail sturen aan het projectteam via info@stichtingbabyspullen.nl o.v.v. Samen bouwen aan de toekomst.

Samenwerking met Kaartje2go!

Een echte kaart maken en per post versturen is misschien wel het leukste wat er is. Met zo’n kleine verrassing door de brievenbus tover je een glimlach op het gezicht van de ontvanger! Via Kaartje2Go kun je met veel plezier en gemak de mooiste, gepersonaliseerde kaarten maken en versturen.

Wij zijn heel blij een nieuwe partner van Kaartje2Go te zijn. Op onze partnerpagina bieden wij een set kaarten aan voor de viering van een geboorte, verjaardag en de kerstdagen.

Verstuur een kaartje van Stichting Babyspullen via Kaartje2go en help mee om ieder kind een goede start geven!

We zijn op zoek naar nieuwe vrijwilligers!
Wil jij onderdeel uitmaken van ons leuke sorteer- en inpakteam en daarmee bijdragen aan een goede start voor elk kind? We zijn op zoek naar mensen die Stichting Babyspullen een warm hart toedragen en een paar uurtjes in de week zinvol en leuk werk willen verrichten. Heb jij tijd om te helpen? Of zit je bijvoorbeeld (tijdelijk) zonder werk en wil je je tijd toch zinvol besteden? Dan zoeken wij jou!

Word jij onze nieuwe:

Wij hopen jou binnenkort te verwelkomen bij het team!

Podcast 17: In gesprek met Loes de Volder van MamaLoes

MamaLoes is een van onze gouden vrienden die ons ondersteunt met het inzamelen van kleding, lokaal transport en zij doneren een deel van de maandelijkse omzet aan Stichting Babyspullen. Wij zijn daar natuurlijk heel blij mee!

Loes de Volder van MamaLoes vertelt in deze podcast waarom zij ons helpen, waarmee ze Stichting Babyspullen helpen en wat we allemaal kunnen doen om elkaar te helpen.
Heb jij een vraag of verbeterpunt?
Mail ons gerust. Vragen zijn er om beantwoord te worden en elke feedback wordt gewaardeerd. We kunnen er alleen maar beter van worden!

Babystartpakketten verstrekt in 2021

Vrijwilligers die zich inzetten