Voorvertoning
Stichting Babyspullen

Gelukkig Nieuw Jaar!
Tien jaar geleden begon Marjolijn met het verzamelen van babyspullen voor die baby’s waarvoor het niet vanzelfsprekend is dat hun bedje is opgemaakt en hun kleertjes klaarliggen.

Want hoe onvoorstelbaar het ook is in een land als Nederland: Elk jaar worden er 13.000 baby’s geboren in gezinnen die onder de armoedegrens leven. 13.000 mensjes waarvoor hun ouders niet alles kunnen regelen wat ze nodig hebben.

Stichting Babyspullen wil daar iets aan veranderen. Wat begon op de zolderkamer is inmiddels uitgegroeid tot een team van 318 vrijwilligers en 349 vaste donateurs die er zo samen aan hebben bijgedragen dat er in 2021 wel 5.375 babystartpakketten zijn uitgedeeld. Het was geen makkelijk jaar met lockdowns, restricties, veel beeldbellen en het ‘nieuwe’ normaal, maar wij zijn er enorm trots op dat 5.375 baby’s een goede start hebben kunnen maken. Dat 5.375 mama’s zich even geen zorgen hoefde te maken en konden genieten van de mooie spulletjes die hun met liefde zijn gegeven. Dat 5.375 papa’s even opgelucht adem konden halen omdat ze ineens alle essentiële spulletjes in huis hadden.

En dat is reden voor een feestje! Dit jaar staat in het teken van onze 10e verjaardag. En dat vieren we met een lach en een traan. Blij dat we dit kunnen doen, maar verdrietig dat het nodig is. En we zijn enorm goed op weg, maar nog altijd krijgt ruim de helft van de baby’s geboren in armoede nog geen babystartpakket. En daar gaan we dit jaar nog harder voor werken.

Volg ons op @stichtingbabyspullen om alle laatste nieuwtjes over ons jubileumjaar als eerste te horen. Natuurlijk zorgen we ook voor regelmatige updates en mooie verhalen via de mailing.

Help jij ons dit jaar om 5.700 babystartpakketten te kunnen afleveren? Kijk eens bij onze vacatures of word vaste donateur van de stichting voor 3 euro per maand.

Geniet van de prille dagen van dit nieuwe feestelijke jaar en sta nog even stil bij alles wat je hebt en dankbaar voor mag zijn.

Marjolijn Hermus
    Oprichter Stichting Babyspullen