Stichting Babyspullen

Mary Kearney en Marilia Bischot zetten het werk van Marjolijn Hermus voort

Over een maand nemen wij officieel afscheid van Marjolijn Hermus, die zich ruim tien jaar met ziel en zaligheid gestort heeft op het neerzetten van een mooie organisatie. Wij zijn Marjolijn dankbaar voor haar inzet om Stichting Babyspullen de afgelopen tien jaar te laten groeien tot de organisatie die het nu is. Haar werk zal worden voortgezet door Mary Kearney en Marilia Bischot.

Mary Kearney zal als algemeen directeur verantwoordelijk zijn voor de aansturing van de realisatie van de strategie 2022-2025. Zij zal dit voorlopig op vrijwillige basis doen. Met ingang van 1 februari is ons team versterkt met Marilia Bischot, die als operationeel directeur alle operationele werkzaamheden van Marjolijn zal overnemen. Mary en Marilia stellen zich in deze nieuwsbrief voor.

Mary Kearney aan het woord

Mijn naam is Mary Kearney, 38 jaar en met mijn man Jasper, dochter Lea en zoon David ben ik woonachtig in Amsterdam. Sinds maart 2020 ben ik voorzitter van het bestuur. Daarnaast sta ik twee dagen voor de klas in groep 7 op een basisschool in Amsterdam. Mijn vrije tijd besteed ik vooral aan Babyspullen. Daarnaast sport ik ook graag.

Ik ga mij de komende periode in mijn nieuwe rol richten op het uitwerken van de plannen rondom de strategie 2022-2025. Daarbij ga ik op zoek naar (samenwerkings)partners voor de financiering van de uitvoering van deze plannen. Ik kijk hier enorm naar uit!

Ik ben heel blij dat Marilia het team is komen versterken als operationeel directeur en heb er alle vertrouwen in dat we samen met alle medewerkers en vrijwilligers verder bouwen aan de stichting en doen waar we goed in zijn: de baby's die het nodig hebben een goede start geven.

Marilia Bischot aan het woord

Ik ben Marilia Bischot, 44 jaar en ik ben woonachtig in Heerhugowaard met mijn twee lieve kinderen. Ik hou van lezen, wandelen en ik hou mij graag bezig met persoonlijke ontwikkeling. Mijn werkervaring bestaat voornamelijk uit ondernemerschap en human resources.

In de functie van operationeel directeur zal ik, het met liefde opgebouwde werk van Marjolijn Hermus, met veel enthousiasme en toewijding voor het grootste deel overnemen. Met de steun van het bestuur, de onmisbare hulp van de medewerkers, vrijwilligers en donateurs willen wij de stichting helpen meer te professionaliseren en verder op te bouwen. Hierdoor zal Stichting Babyspullen kunnen groeien en kunnen wij als stichting de afgifte van babystartpakketten vergroten. Zo kunnen wij nog meer (aanstaande) ouders in Nederland die het financieel moeilijk hebben helpen.

Bestuur Stichting Babyspullen